advent

det är advent

december

en av de mysigast månaderna på året?

och snön har kommit

"snön lyser vit på taken"

 

solen skiner

snön gnistrar

det är vackert!

 

snön kom snabbt och mycket

och stannade kvar på en gång

precis som det ska vara!

 

ändå kommer jag på mig själv med att klaga

"usch va kallt, usch va mycket snö"

 

men det är ju precis så här jag vill ha det!

en lång höst utan slask

(i år var det enbart en enda dag)

och sen snö till december och advent

snö som stannar kvar på en gång

utan att slaska

och precis så blev det!

i år

 

så varför klagar jag?

förlåt

 

advent - väntans tider

mystider

med en massa ljus och röd färg..

 

sätt på en julskiva, gå ut å rulla dig i snön, vänd kinden mot solen och NJUT!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0