deep thoughts

det är så lustigt och lyssna till en människa som bedyrar att hon inte är just precis så som man själv alldeles innan uppfattat att hon är

varit med om det flera gånger under praktiken
iallafall två

konstigt det här med självkännedom
eller dess felaktigheter

personen säger att hon är bra på det å det
exempelvis lyssna och se människor
och så är det exakt så man uppfattar att personen inte är bra på

en annan person säger att hon hanterar mothugg mycket bättre nu och att hon inte reagerar nämnvärt på det
medan jag själv såg att personen direkt gick i försvar, slutade lyssna och konfrontaterade med motfråga

jag fattar inte
hur ska man tänka om det här?

bägge gångerna har jag inte vågat säga någonting
fast jag kanske egentligen borde

men hur säger man till en person som berättar om sig själv och sina egna styrkor att man själv uppfattat personen på ett annat sätt

det kanske är för mycket att begära
men hade det inte varit bättre om personen frågat mig hur jag uppfattade personens handlande och bett om feedback för att vilja utvecklas till det bättre?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0