råttan

jag vaknar
klockan är fem
råttan springer i väggen
fram å tillbaka fram å tillbaka
samma ljud natt efter natt
men så hör jag ett annat ljud
den är på väg
jag hör hur den närmar sig
jag får panik
hålet är så nära mitt ansikte
jag gömmer mig under täcket och skriker "nej" "schach"
för att skrämma bort den
jag vill inte se den
jag vill inte vara kvar längre
jag rusar upp
så långt från hålet som jag kan
hämtar katten och kastar den mot hålet
men råttan är redan borta
och katten verkar inte så intresserad
jag försöker somna om
det är svårt
jag sätter på musik för att slippa höra den
och har kvar katten på mitt rum
som säkerhet
i fall den kommer igen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0