blivit av med twilight oskulden

äntliiiiigen sett twilight filmerna
väntat ut att alla ska komma och nu har det skett
(jag har sett två)
och jag måste säga... de är jättebra!
först vanlig high school film.. men vänskapsgrejer föräldragrejer flörtgrejer både edward och jacob söta
sen en twist med bellas läckra läggning för det annorlunda och samtidigt ger noll värdering i att d e annorlunda utan hur cool som helst
sen läckra snabba rörelser (love it)
sen lite mörkare sorgligare konstigare (typ att han vill äta upp henne och dricka hennes blod) men d e gulligt liksom
romantiskt even
i den filmen..
sen blir jacob man (mindre gullig men desto snyggare)
edward slutar också med gulligheten och blir tärd
bella faller för ännu en konstig man/monster (her thing)
och snygg filmning på många ställen (i like!)
ex när hon sitter å lider å filmkameran sakta snurrar runt snett ovan ifrån
ex när j i hoppet blir varulv
ex i vattnet efter hoppet när e's ande suddas ut
det är ju mindre blod och vampyrtänder än jag tänkt vilket är bra (säger jag nu efter bara två filmer risk att d kanske e d som kommer sen men ändå...) och det är ju snygga slagsmålsscener å med styrka å smidighet och läckert äckliga "läskiga" ögon som stirrar
riktigt bra gjorda filmer!
riktigt bra citat emellanåt
läsa böckerna? absolut! (frågan e bara när.. så tokmånga böcker som väntar på mig)
få se om ja glömt nåt...
na.. men vi säger väl att thats all for now
och "to be continue" ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0