kollektivt värt det?

jag är så trött på att pendla kollektivt
nu ändrar både x-trafik och ul kort
samtidigt
mycket att läsa och förstå
krångligt
och ul passar på å höja priset med tjugo kronor
surt att det numer är billigare att åka bil
och tjänar en timmes restid varje dag
plus väntetiden på busshållplatsen
först vänta på trean hemma
sen vänta på skutskärsbussen på stan
sen på hemvägen vänta på bussen i skutskärs centrum
och så vänta på trean vid pohlhem...
och jag som avskyr väntan!
igår åkte jag bil
tråkig väg
mycket låga hastigheter och raksträcka
men fick sovmorgon kunde åka när jag ville och kom hem i skaplig tid så jag lättare kunde gå ut å gå
'bättre för miljön' slår snart inte högre än 'bättre för mig' i det individualiserade bekväma samhälle vi lever i

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0