ny vinterjacka pga busschaufför!

på grund av en busschaufför har jag nu köpt ny vinterjacka
helt galet hur det kan bli egentligen
dominobrickor
det ena utlöser det andra
tänkte innan jag gick av vid pohlhem om jag istället skulle gå av vid rådhuset och gå och titta efter ny vinterjacka
men valde att gå av och byta buss till trean
fick för ovanlighetens skull (nu för tiden) kvitto
men kollade inte på kvittot förrän vi åkt en stund
skulle även lika gärna kunna lagt det i väskan utan att kolla på det
men kollade
och döm om min förvåning när det istället för reskassa fjorton kronor står trettiodagars trehundratio kronor!!
gick fram till chauffören och ifrågasatte betalningen
chauffören pillade än hit än dit på skärmen men landar i att han ber mig kliva av bussen å gå till pressbyrån för att kontrollera vad som hänt samt intygar att han inte tagit betalt för tre hundra kronor
bullshit säger jag
påtalade om han inte kunde rätta till det och ifrågasatte hur pressbyrån skulle tro på mina uppgifter
men kliver av bussen
går till pressbyrån
talar om vad som hänt
de ringer x-trafikservice
hundramiljoner lång väntan
ifrågasättande om hur mycket som funnits på kortet
brister i systemet visar det sig med att kvittohistorik inte registrerar kvarvarande värdet på reskassa kontinuerligt
gahh!!
men iaf så köper pressbyrån kortet av mig och ger mig ett nytt kort med samma värde som borde troligtvis eventuellt vara kvar
blir galen!
detta var absolut INGET jag behövde just nu
men.. fått ny vinterjacka iaf
för nu blev det ju så att jag stannade på stan var på stan och passade på att titta efter jacka
allt på grund av (känns på tok fel att säga tackvare även om det kanske delvis skulle vara sant) en busschaufför

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0