tentaångestminne

en kursare skrev på fb att det var första tentan hon gråtit över
och så tänkte ja: jag med!
för det är verkligen sant
ifredags brast det efter två dagar och fortfarande inte fattar första frågan..
men sen kom jag på uppsala psykologi och eftermidsagstentan vid slu
den var snäppet värre
åkte in till mitt på dan
satt å plugga på station
gick sen till tentasalen uppe på berget
började kl femton skulle sluta kl nitton
make (som han inte var då? fästman?) å kompis va t biltema (som då inte fanns i gävle! numer helt omöjligt å tänka sig hur vi klarade oss utan) så jag skulle åka hem med dem
satte mig på tentan läste frågorna och fattade inte ett ord
tittade blankt ut i luften och efter halvtimmen då man fick gå gick jag
helt crazy
kunde ingenting
absolut stopp
blackout
så gick till biltema
det spöregnade
horisontalt!
och blåste
hade poncho så tog av den och la den mot kroppen vertikalt
blåsten höll den uppe mot kroppen
och var bästa sättet att skydda sig mot regnet
det var, är!, verkligen mitt hemskaste tentaminne
fy va jobbigt det var
idag... tentaplugget fortsätter
fast med kvalitativa delen
så det går bra
imorgon: ångest!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0