sjuk

från jättemycket att göra
till ännu mer att göra
men inte idag och inte igår..
höll ut till klockan två men gick sen hem
feber huvudvärk och ont i bihålorna
så första sjukdagen idag
känns konstigt
men övervägde och kalubrerade noggrant
och fann att det var bästa lösningen
nu är jag sängliggandes och får nackspärr och ryggont istället..
tittar på film..
jag saknar dig bland annat
en dikt därifrån (från min favoritungdomsbok som blev film):

"inom mig är det bara tomt
inom mig är det mörkt
hela jag är tom
men så börjar en röd blomma växa när jag ser dig
växa och gör mig lycklig inuti
jag vill inte leva mitt liv utan att du finns nära

även den djupaste smärta har en mening"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0