summering light

så skumt

jag har blivit utpetad från min egen säng
från min egen kudde
en liten krabat som tog beslag på dem i natt
så jag fick ta det lilla platsutrymme som blev över
som tur var skulle jag strax gå upp
ändrat morgonrutinen så att jag numer går upp en halvtimme tidigare
för att hinna med allt innan liten ska väckas borsta tänderna byta blöja klä på sig och sedan bege sig till förskolan
igår var det första gången jag lämnade
jobbigt att ha kvar bilden av hennes gråt och förtvivlade ansikte resten av dagen
men jag tror det gick över för henne redan innan jag hunnit öppnat ytterdörren
nu är det fredag igen
och tiden går åter i snabbare takt
vilken är skönt på något sätt
ordningen återställd
en skrivdag som kompletterades med en förhandbedömning i eftermiddag
på thai
vi får se hur det går...
sen är det äntligen HELG


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0