jag hör av mig

när jag sa till mina föräldrar på skämt att jag inte har några vänner
menade jag det självklart inte
men samtidigt finns det en uns av sanning i det
för även om jag har många många vänner
är det få som jag känner på riktigt finns där för mig och bryr sig
får mig att känna mig sedd och efterlängtad
behövd och viktig
jag är ganska duktig på att höra av mig
och hålla kontakten
men känner inte att mina vänner - de flesta av dem - gör det samma
och det är väl okej
man är olika
men samtidigt är det lite tråkigt
och jag kan ledsna ur
har särskilt tänkt på det nu under graviditeten och när jag haft så ont
de som varit närmast under den tiden och brytt sig mest
är min kollegor
som jag egentligen inte skulle räkna som mina vänner
men det är de som varit närmast mig och bebis
de som sett magen växa dag för dag
pratat om det
uppmärksammat det
frågat om det
och de som sett min smärta förvärras för varje dag
och frågat hur jag mått eller beklagat sig inkännande för min värk
om jag fick önska
skulle jag ju hellre få lite mer
ha det lite annorlunda
men samtidigt är jag nöjd med mig själv
och tycker att dosen av socialt umgänge är lite lagom
men lite mer omtanke och uppmärksamhet
det vill man väl alltid ha...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0