den gamla klockan


vi fick ta över en gammal klocka från tanten som sålde gården till oss
(bland mycket annat!)
men den här klockan
ska enligt legenden
"hänga på gården så länge det finns en vägg på gården"
och det är ju coolt
speciellt när jag tror att klockan är från 1873
men enligt tantens föreskrifter ska den dras upp var fjärde dag på ett speciellt sätt
och det lär jag väl säga... har fallit i glömska några gånger och inte heller skett när vi varit ifrån gården i fler dagar än så
varpå klockan stannat vid oklart antal tillfällen
så även idag
(undrar vad tanten skulle säga om hon visste det)
och nu vet jag inte om vi tagit ihjäl på den för gott
för trots att jag dragit upp den
så slutar den ändå slå bara efter ett litet tag
sorgligt!
i fall den har lämnat oss
för jag började riktigt vänja mig och trivas med dess tickande och ringande för varje heltimme
(även om den varje gång ringer (ringde?) några minuter innan den borde...)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0