sjukvårdshets

jag tycker att sjukvården stressar en lite för mycket i onödan
hets över blodtryck viktnedgång och amningstider
mycket fokus på kvantitet
istället för att se de kvalitativa värdena
(är jag socionom lr...?)
jag lydde ett av tre direktiv
har aktivt skolkat ett (amningstider)
och funderar allvarligt på att skolka ännu ett... (blodtryck)
direktivet jag lydde var det verkligen inget att oroa sig över
istället för att (som normen) gå upp 30 gram/dygn har vikten ökat med 100! gram/dygn de senaste tre dygnen...
snart uppe i födelsevikt
men fortfarande hundra gram mindre

(men samtidigt ska jag inte klaga...
för tackvare deras hets fick jag en julibebis precis som jag helst ville
(och inte augustibebis - precis som jag tidigare fick en majbebis istället för junibebis...)
och en hyfsat supersnabb förlossning!)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0