ett år

för ett år sedan gjorde jag min första tid som familjerättssekreterare
när jag åkte på familjerättsdagar i helsingborg
då var allting nytt
och jag förstod nästan ingenting och tog in allt
nu är jag på familjerättsdagar igen
fast den här gången i min hemstad
ett år
det känns ändå längre bort på nå sätt
att jag arbetat på familjerätten längre
att det var länge sen jag lämnade barnsekreteraretjänsten
men det är inte ens ett år
och tänk om det bara hade varit ett vikariat
som det först var tänkt
då hade jag snart varit på väg tillbaka
tillbaka till kaoset och stressen på avdelningen bredvid
vilken tajming i så fall det varit med kommande föräldraledighet
då hade jag "kommit undan"
ett tag till...
för även om jag ibland vill
så vill jag inte
kan vilja ha arbetsuppgifterna
men aldrig arbetsbelastningen
det är för mycket och för dåligt
känns skönt att jag höll mitt eget löfte
om att inte vara gravid där en gång till
det är bättre att vara gravid som familjerättssekreterare
men jag oroas å mina kollegors vägnar
när jag ser hur de andra gravida på avdelningarna bredvid
kämpar och stressar
trots att de i sitt nuvarande tillstånd borde få en annan arbetssituation


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0