fotoframkallning - på riktigt!

för några veckor sen köpte jag en gammal kamera på kyrkans loppis
när jag sen kom hem och inspekterade kameran lite noggrannare
upptäckte jag att det fanns en ihoprullad film i kameran!
en sån där gammal film
som man använde förut
som jag använt och inlett min fotokarriär med
men inte sett eller använt på väldigt väldigt länge
så - vad göra med en gammal upptäckt okänd filmrulle...?
kasta?
no never
måste ju framkallas såklart!
så nyfiken på VAD som kan finnas på rullen
vad föreställer fotografierna!?
förhoppningsvis nånting
men man vet ju inte
det kanske är ingenting
så nästa problem
hur framkallar man en fotorulle 2019?
gör nån det fortfarande...?
lite googling ledde fram till att
nej - mitt vanliga framkallningsställe gör det inte (dit jag tidigare skickat - back in the days - många filmrullar)
men fujifilm
de verkar fortfarande göra det
skapade ett konto
beställde en fotopåse (gratis)
och nu! nu har den kommit
så snart så!
är jag nån hundring fattigare men ett mysterium löst rikare

fattar ni hur länge sen det var jag gjorde det här...!? *nostalgi much!*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0