isen - is the shit

jag älskar att gå på isen
det är så häftigt!
att kunna gå
på vattnet
långt
över en hel sjö
som man annars behöver åka båt eller simma i för att kunna ta sig fram
att kunna gå hela vägen till en liten ö
min kollegas egna ö
kanske tälta där i sommar?
så läckert!
och det knakar och knäpper och isen formaterar sig under oss
(pga mkt påtryckningar av snabbåkande fordon)
men kan bilar åka i 350 km/h på isen
borde väl jag kunna gå...
utan att den går sönder alldeles
och jag ramlar igenom
läckert också att se hur isen kastats upp mot varje liten sten som ligger ovanför vattenytan
och där man verkligen kan se
hur tjock isen är
fantastisk dag för utevistelse också
med nästan vindstilla och strålande solsken
en härligt lugn ledig dag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0