kräsmagrad: läs ej


det började med extremont i magen
sen kom illamåendet
sen kom kräkningarna
tre på en timme
tömde ur allt
kunde inte ens dricka vatten - satte igång ytterligare kräkning
sen fortsatte det så
hela natten
varje timme
och blev värre
för vid varje kräkning kom även diaree
eller vid varje timmesbesök för diaree
kom även kräkning
trots att det inte fanns något mer i systemet att kräkas ut
lät även bli att dricka vatten - så varje gång jag vaknade var det som sandpapper i munnen
den känslan - att inte ens kunna få dricka vatten
så jobbig
och
diaree...
jag har aldrig i mitt vuxna liv bokstavligen bajsat på mig
förrän nu
så äckligt
och försvarslöst
ingenting att sätta emot
nu - efter dagen som gått
ingen kräkning sen noll sex noll noll
diareen kvarstår
ätit en tredjedels banan ett dubbelkex med smörgåsrån och bregott samt druckit ett halvt glas blåbärssoppa
kan tala om att jag är matt...
och så feber på det
38.5 först sen 38.3 nu 38.8
känner mig riktigt risig
länge sen
evigheter sen! jag mådde så här dåligt
och jag som hade sett fram emot yttrandesamtal med intagen imorgon och tupperware och att äntligen få komma till föräldragården
nu verkar det inte bli någonting

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0