ny morgon

fördelen med att somna tidigt
är klart att mitt medvetande vaknar till liv
före väckning
trots att klockan står på tidiga 05.45
men samtidigt blir kvällen efter jobbet otroligt kort
och ingenting hinns med
inget städ plock fix trix
hemmet är kaos
fortfarande
och jag avskyr det!
känns nästan äckligt
men jag gör inget åt det...
det är för sorgligt
men när?
när och med vilken ork ska jag göra det...?
det var liksom igår
igår vi hade chansen
och det gick mig om intet
blev bara massa paketöppning istället
som inte ens det hanns klart...
vagnen var uppskattad iallafall
men jag avstår gärna cykling tills isen smält bort helt
till barnets förtret...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0