carpe diem - en omöjlighet?

jag försöker leva här och nu
men det är överväldigande
med ny gård
nytt hem
nytt barn
"gammalt" barn (eller iallafall barn från förr)
nya katter...
det är mycket jag vill göra
mycket jag vill hinna med
komma i ordning efter flytten
boa in sig lite mer
vara närvarande och med (bebis blivit så stor redan) fokuserad uppmärksam
och med treåringen också - ge tid lek gos och njuta av de positiva stunderna
utan att ha tanken någon annanstans
lika så katterna - så kort period de är så här små - som sötast
i hur de ser ut rör sig leker sover
och de behöver också närvaro uppmärksamhet närhet och tid
och jag vill ju kunna ta in allt
vara i allt
närvarande
fokuserad på det jag är i
istället för att tänka bortom
mot nästa grej
men det är lite svårt (mycket!)
senast nu - med en tokrenovering av hallen
nu har vi inte ens någonstans att gå in och ut ur huset
på ett riktigt bra sätt
och då är det såklart nåt man tänker på mycket
och vill ägna tid åt att försöka få till...
att leva i nuet - fånga dagen
carpe diem
det är verkligen inte det lättaste


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0