natten

nätterna är olika
oftast okej
(vilken jag nu har accepterat är tre timmars sömn i sträck)
andra inte
och ibland - som nu - två nätter på rad...
där jag inte ens fått sova tre timmar i sträck
knappt två
i natt fick jag i alla fall sova mellan midnatt och ett
men det är typ "that's it"
resterande natt och sömn har ständigt avbrytits
gråten har varit många och för länge
för jag har helt enkelt inte kunnat vakna
igen
så snabbt inpå
eller tror jag iallafall
det är ju svårt att veta
men mellan ett å tre
försökte jag (vi - även bebis I presume) sova så många gånger
men det gick inte
ner i vaggen ner i sängen upp ur sängen upp ur vaggen
om och om igen
(skulle jag ha provat en annan säng till bebis? ja så klart det skulle jag ju - men inte ens den tanken klarade jag av att tänka)
sen efter en timme igen
sex trettio och sju trettio och...
ingen nattsömn what so ever
men på dan sov han
nästan hela dan i långa härliga perioder
(och det var ju bra för då fick jag "bygga")
så kanske vänt på dygnet för tillfället
drygt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0