hälsan först?

jag är en person som vill göra rätt
läsa instruktionsboken göra som ledaren säger följa manualen och föreskrifterna
men inte när det kommer till hälsa
då äter jag för mycket salt ingen fisk och rör mig för lite
orkar heller inte alltid ta itu med brister och behov hos mig själv som en nagel som behöver klippas eller torr hud som behöver salva
tyvärr kan det här beteendet spilla över på mina barn litegrann
lotionen vi fått till treåring ska hon smörjas med tre gånger per dag (tre gånger! - hur då?)
och vi smörjer som bäst efter bad och dusch...
och lika så nu när bebis var torr
då vi smörjde en-två gånger per dag men sen visar det sig att vi skulle smörjt vid varje blöjbyte
och samtidigt handlar det mer om oförstånd än om ovilja
visst kan jag smörja
men jag tänker bara inte på det
det ligger inte naturligt
men jag ska bli bättre
i alla fall på barnens
sen får vi se på mitt eget...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0