okej med byte eller ej...?

nyss tittat klart på tredje säsongen av the crown
där de mot förmodan bytt skådespelare efter två säsonger
huvudskådespelarna
sen har jag börjat titta på tredje säsongen av vår tid är nu
stockholmsbaserad och svensk
därav inget skådespelarbyte?
trots att den serien också sträcker sig över väldigt lång tid
och plötsligt kan hoppa fram sex år i tiden mitt i säsongen
bättre eller sämre med byte?
generellt skulle jag säga sämre
för har jag "vant" mig vid att vissa skådespelare är vissa karaktärer
vill jag inte att det ska ändras
och samtidigt känns det lite mindre trovärdigt när samma skådespelare spelar samma person trots att de är tjugo trettio eller fyrtio
och det enda de ändrar på är frisyren...
ingen mask knappt smink eller så vidare
men jag vet inte
känns oklart



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0