dröm - varning för känsliga

jag ska skriva någonting nu
som man egentligen inte borde skriva
för jag har drömt någonting
som man egentligen inte borde drömma
och det bästa hade kanske varit att bara låta det gå obemärkt förbi
men jag är ju inte riktigt sån
och drömmen drabbade mig så hårt
så känner mig som tvungen att skriva om den
för att få den ur mitt system

precis innan jag vaknade
av barnskrik
så drömmer jag om en scen
som ur en film
där en man är våldsam emot en kvinna
i typ en skrubb
eller i tvättstugan
kvinnan försvarar sig och knuffar undan mannen
mannen fastnar på nå sätt bakom en hög trådback
kvinnan använder övervåld i försvar genom att upprepat slå mannen i ansiktet med ett strykjärn
han dör
tror jag
eller borde han gjort...
absolut inte okej
självförsvarsvåld ok
men inte så här
och varför
varför drömmer jag detta...!?
en fruktansvärd scen
så verklig
så närvarande
och vilken chock att vakna mitt i
jämfört med myset i sängen med två goa små barn...
och ja - jag brukar titta på mycket kriminalare
och ja - scenen kunde absolut ha varit med i en av dem
väldigt verklighetstroget!
men just nu tittar jag ju på husdrömmar... så det var länge sen jag såg krim
så konstigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0