padda 2

läst en helt fantastisk berättelse...
från boken i sagolandet samtida sagor no 3
"herr padda" ur det susar i säven av kenneth grahame
översatt av eva a persson
vilken ordrikedom!
jag fascineras och älskar't
treåring med konstigt nog...
när jag läst hela
högt och med stor inlevelse
och blivit alldeles hes
så ville hon ändå att jag på en gång skulle läsa den en gång till...
och jag ville gärna - men rösten och bebis ville annat...

några av de fashionabla orden:

högtidlighet
konvulsioner
barmhärtoghetsdelegationen
skrävlandes skräniga skrävlighet
erfodra
emanerade
odygdig
avfällig
sinnrikhet
evinnerlig
oförbätterlige
näsvishet
uppnosigheten
harnesk
hillebarder
schavotten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0