sköna helg

helt plötsligt vaknar jag i kortänden
men jag vet inte hur jag har hamnat där
även om det är dit jag brukar ta mig
när andra ledden blivit för trång
med ett barn på varje sida
sexåringen behöver gå på toa
vill ha sällskap
skyndar upp
ser att klockan är fyra fem någonting
tittar bara på den analoga så får inte riktigt någon direkt uppfattning
så trött
vaknade i en dröm
men vad gjorde jag...?
ingenting som jag minns nu
flera timmar senare
hinner knappt somna om innan treåringen behöver gå på toa
tacksam för att de vaknar själv
och inte kissar på sig...
även han vill ha sällskap, så upp igen
nu har klockan hunnit bli halv sju, tror jag (fortfarande analog)
men övertygar honom om att jag vill sova lite till
trots att han ber mig läsa bok
som tur är kan han övertygas
och vips så får jag sova till halv nio
vilken dröm
men då blev det lite för länge istället
fortfarande trött
grusiga ögon
men tacksam
och vad skönt det är... med helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0