ensilagebalar är inte stora svampar

Det var så lustigt..

När jag åkte med tåget till Uppsala

Så satt två småkillar mittemot mig på tåget

I tioårsåldern..

Med utländskt påbrå

Och så åkte vi förbi en åker där det stod massa vita ensilagebalar

Och de började prata om de här balarna

Och funderade kring vad det var för något

Och frågade den andre om det kunde vara stora svampar

Haha så lustigt..

 

Men jag vågade inte säga till dem vad det var egentligen

För satt på tåget i jobbärende och pratade med min kollega

 

Men om saker vore annorlunda

Hade jag kollat upp med dem om de var allvarliga med det där om att de trodde det var svampar

Och i sådant fall berättat vad ensilagebalar är för något

Och att det inte är svampar ;)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0