i kongo vet man vem man kan och inte kan lita på men i sverige..

Gloria 16 år från Demokratiska Republiken Kongo berättar
sex veckor efter ankomsten till Sverige
 
"Jag har aldrig varit så rädd tidigare som jag är här i Sverige
I Kongo var det krig men man visste vem man kunde lita på
 
Här verkar alla så snälla
 
Det kom vita unga män när jag gick till skolan och sa att om jag följde med dem så kommer dom att ge mej PUT
[permanent uppehållstillstånd]
Kan dom det?
Min gode man har sagt att jag inte ska bry mej om vad svenska killar säger
 
Det är svårt att vara i ett land där man inte vet vem man kan lita på
 
Min kompis från Kongo har blivit våldtagen av några svenska killar"
 
va hemskt!
att det skulle bli så.. NÄR hon flytt till Sverige :/
 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Grym blogg måste jag säga, roligt att läsa om tankar om allt möjligt! Så sanna saker. BRA!

Svar: Tack!! :D
mina tankars blogg

2012-11-15 @ 16:21:17
URL: http://matildaahdrian.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0