känslan i magen säger 'nej!'

Om känslan i magen skriker ’nej!’

Då är det väl inte fel att säga nej…

Eller?

 

Det är jättekul att få frågan

Och jag känner mig hedrad

Och glad att människor uppskattar mitt arbete och min kompetens och berömmer den

 

Men jag har inte hjärtat bultande för distriktet/regionen just nu

Utan för den lokala församlingen

 

Och jag vill inte göra något halvhjärtat

Och känner att jag inte hinner med alla uppdrag tillräckligt bra som jag redan har

 

Det vore kul å häftigt att sitta med i en större styrelse

Och till och med vara ordförande

Men i fel sammanhang

Kanske kommer distriktet/regionen ligga mig varmare om hjärtat en vacker dag

Men i dagsläget säger jag nej

 

För hur kan jag säga ja – när hela magen och hjärtat säger nej

 

Ett jätteviktigt arbete ja visst

Men det är värt en ordförande och styrelseledamot som tror på detta och aktivt vill jobba med detta och brinner för detta

Och jag är inte den personen

 

Men jättekul att bli tänkt på och tillfrågad

Men svårt att säga nej…

 

Fast jag vet att det är rätt

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0