lappen i trapphuset

det satt en lapp på dörren till städrummet bredvid hissen idag
"lampan trasig på vinden"
och daterad med dagens datum
 
"intressant" sätt att tala om för fastighetsskötaren att han behöver byta lampa
det säger lite om kommunikationen i det här huset
och kanske bland oss svenskar..
så typiskt
varför inte bara ringa å säga d till han?
 
inte för att jag kanske skulle gjort det
(utan låtit den vara trasig och låta någon annan ta tag i saken)
men ändå.. en lapp bredvid hissen
hur länge ska den sitta där nu då..
fastighetsskötaren städar ju inte först på fredag
ska lappen sitta där till dess?
 
och då kan man ju tänka att..
borde inte jag ta bort lappen och ringa fastighetsskötaren i lappskrivarens ställe
när jag tänker på det sättet..?
 
men.... feg och folkskygg som jag är.. lät jag den sitta
såg den, gick förbi och gjorde nada
känns inte bra men.. så är det..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0