morgontankar på bussen

va häftigt å va arkitekt

och veta att det där huset som stoltserar i horisonten

det är min skapelse

huset som alla pratar om

den nya stadssymboliska byggnaden

lika är det ju häftigt med min kompis som produktutvecklar godis

att det där godiset som säljs i alla butiker i alla städer och i många länder och som finns på bussens reklampelare

det är min skapelse

den har jag gjort

tänk också de stora modellerna

som pryder klädaffärernas väggar och fönster

och blickar ut över stadens centrum

tänk att vara den personen

att se sig själv så stor mitt i allas blickfång

och det stannar ju inte här

kring mina tre exempel

det finns ju så mycket skapat

som någon har skapar och är upphovsman till

det är mer grejer än man kan tänka på egentligen!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0