torka aldrig tårar utan handskar

jag har försökt titta på den omtalade serien

torka aldrig tårar utan handskar

jag har sett igenom den

men... jag förstår inte riktigt hur alla kan säga att den är så jättebra

den är tragisk

och jättehemsk så klart

och sann..

men för mig.. lite för seg

 

de var så söta tillsammans..

i början.. när förälskelsen tog sin start

och sa:

"vet du vart du ska då?"

"nej, vet du..?"

"nej.. då kan vi gå tillsammans"

 

och när Rasmus skrev Benjamins namn i handen:

"just så står det..

att Gud gör skriver våra namn i händerna

'ditt namn är skrivet i mina händer'

så står det i Bibeln"

Jes 49:16

 

Benjamins favorit bibelord:

"...Gud själv skall vara hos dem och han skall torka alla tårar från deras ögon

Döden skall inte finnas mer och ingen sorg och ingen klagan och ingen smärta skall finnas mer

Ty det som en gång var är borta"

Upp 21:3-4

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0