vad önskar du dig?

snart är det jul
helt knasigt!
nyss var det sommar
och nu är det snart jul
jag har t o m fått frågan om vad jag önskar mig i julklapp!
och det är ju svårt.. önskar mig inte så mycket längre.. för jag har så mycket!
men det är ju samtidigt tråkigt å slopa julklapparna helt..
så jag får väl klura lite på det..
på ett sätt är jag trött på att önska mig saker som jag vill ha men kanske inte behöver
men på ett annat sätt är jag tacksam för dessa saker som jag tidigare fått
som tex kristna "andaktsböcker"
kanske inte läser dem jätteofta
men nu har jag faktiskt äntligen börjat läsa några av dem
som jag fick i julklapp förra året..
och det är ju inget som jag skulle köpa själv!
så det är ju bra..
sen finns det några saker som jag verkligen skulle vilja ha
men som inte finns
som till exempel en "gammal" serietidning som jag skulle vilja ha.. (alla volymer utom den jag har)
men de finns antingen inte att få tag på eller så är de sanslöst dyrare än jag anser att de är värda..
(iaf när man ska ha så många)
sen vill jag ha några plastblommor som inte finns i produktion längre..
och då är det ju ännu svårare!
men som ni ser är det inte livsviktiga grejer
annat var det när jag var yngre
då önskade jag mig MASSOR
och "hade behov" av massor
nu har jag liksom så mycket..
och det är väl riktigt nice ;)
och nånting att vara tacksam för...
 

Kommentarer
Postat av: linda494.blogg.se

Åh, det är så jobbigt när någon frågar vad man önskar sig. Precis där, då, i den stunden blir huvudet tomt och jag ba "eeh får jag tänka lite på det kanske?" men när man är och shoppar hittar man alltid en massa saker "som är bra att ha" = skit som man kan önska sig.

Svar: så sant.. :)
mina tankars blogg

2012-11-06 @ 23:37:42
URL: http://linda494.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0