cykelhjälp!

jag har cyklat
första gången för i år :)
läskigt
och fantastiskt härligt

även första gången med hjälm
på... femton år!?
(låter fruktansvärt gammalt)

jag minns ett tillfällen i sexan
när vi haft cykel med oss för polisgodkännande och jag glömde cykelhjälmen i skolan
och därför valde att gå hela vägen hem till mormorfar och leda cykeln
sen i sjuan slutade jag använda hjälm..
och har inte använt sen dess!

men i år fick jag en cykelhjälm i födelsedagspresent...

tänkt länge att jag borde ha hjälm
(gillar å cykla fort å kan inte annat)
men det är ju så sjukt stigmatiserande!
för mig
för min självbild
och motvilligt
av lathet!

tänkt och funderat mycket på om man måste skaffa cykelhjälm när man får barn..
som pedagogisk twist och lämpligt tillfälle

men nu är jag alltså redan där
läskigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0