allt detta sittande!

jag är så trött på att sitta
jag sitter på bussen i fikarummet på kontoret på möten sen tillbaka till sittande i fikarummet som byts mot sittande på kontoret..
och så där fortsätter det
min dag
bara en massa sittande med få korta stående gående däremellan
när jag jobbade på willys längtade jag efter att få sitta
där stod jag och gick runt hela dagarna
hela tiden
att då någon minut vid datorn och få sitta ner var en fröjd
men nu är det tvärtom
jag längar tillbaka
till ett arbete där man rör sig mer
ett arbete som inte innefattar enbart sittande!
men det är inte min framtid..
så jag får helt enkelt komma på ett sätt eller tänka på att röra mig mera
stå mera
i mitt arbete
det går inte å ändra i någon större omfattning
men lite kan man alltid göra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0