erbjudande

ännu en kollega har sagt upp sig
och han föreslog att jag ska söka tjänsten
han slutar vid påsk
och föreslog att jag kunde jobba halvtid under resten av utbildningen
vilken eloge och vilket tips!
men tvärtemot vad jag själv förutspådat för min framtid..
jobba halvtid
och plugga heltid...
ok att jag jobbat halvtid tidigare
samtidigt som jag pluggat
men på willys
och det är ganska stor skillnad!
att jobba på en matvarubutik med att plocka varor eller jobba på socialtjänsten och bl a omhänderta barn, utreda oroliga familjeomständigheter och motivera till bättre leverne
och en fast tjänst
till skillnad från att jobba på timmar och kunna styra mycket själv
är jag rädd för att inte få jobb sen?
jag tänker ju mig, i min enfald, att jag borde kunna få ett jobb
inom socialtjänsten
förhoppningsvis när jag är klar
förhoppningsvis inom utredning barn/familj/ungdom
men man vet ju aldrig
men är jag så pass oroad att jag ska anta utmaningen?
vet inte
tror inte det
men blir ju osäker
av all hets
av andra som gör så
(en tidigare praktikant på samma ställe började jobba halvtid efter praktiken tills hon slutade skolan och började jobba heltid)
hur orkar man!?
plus pendlingen..
sen för mig blir det ju plus kyrkan
och morfar
och alla andra projekt som jag har...
klurigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0