utvald syndabock

nu har de vunnit
de har fått precis som de velat
det känns hemskt
precis som när den som blir mobbad måste flytta och byta skola och inte alla dem som mobbar
vad säger att det ska bli bättre nu?
troligtvis kommer det bli bättre
men den här killen då
vad tänker man om honom?
varför tycker alla så illa om honom?
jag har träffat honom en gång och jag såg inte det
jag såg inte allt det onda
jag såg en klar tydlig bestämd kille
den andra däremot
en svamlare slingrare en som smiter undan
det var mitt första intryck
inte så lite dömande jag vet
men mitt första intryck
att det här killen lekar
den här killen spelar
den här killen har en dold agenda

det måste finnas nåt som jag inte ser...
jag har fått berättat för mig
men jag kan inte förstå varför han utvalts till syndabock?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0