rädsla

jag är rädd
mycket räddare än förut
när jag cyklar
fort och i nerförsbacke
tänk om det skulle hända någonting med cykeln
så att jag ramlar
tvärnit
hur ont det skulle göra
vilka skador jag skulle få
speciellt när det är blött
och is/snö
men även när jag for ner för backen vid stugan sist slogs jag av rädslan
att falla
samma sak hände i båten
det var vågigt
vi åkte fort
och plötsligt slår det mig
vad händer om vi kör på en sten?
i den här farten
vi har både sjökort och gps och kör bara fort i kända farleder
men ändå slog rädslan till
varför?
varför är jag rädd vid nya tillfällen?
en tanke är att det har med olyckan att göra
nu vet jag vad det är att ha ont
och nu vet jag hur det är att ha ett funktionshinder
även om jag är lyckligt lottad och har haft väldig tur med lyckad operation och nu sällan känner smärta
men jag funderar ändå om inte olyckan ligger till grund för min utökade rädsla..
men jag vill inte vara rädd
det är en otäck känsla som jag inte vill uppleva allt för ofta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0