deep stuff

idag har jag varit med om riktigt socialt arbete
stort!
och hänger kvar i tankeverksamheten...
blev ensam handläggare på ett barn samtal i en utredning som jag har tillsammans med en annan
och kört igenom utredningsplan lite bbic och sen frågor kring familj och miljö..
och sen kom samtalet
om ångest
om frustration och underliggande oro som inte riktigt kommer fram
en riktigt plågad kille som berör djupt
vill stödja men vi får se hur det går
kom till det kritiska läget som jag tänkt på
att jag måste hänvisa honom vidare
till psykolog
inte lika jobbigt som jag tänkt mig
nästan befriande
men någon gång i framtiden kanske känslan kommer
att jag har eller vill ha kunskapen att kunna hjälpa
även vid djup tyngre psykologisk problematik
än med den socialpsykologiska social arbetes miljö jag är i nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0