skurken

idag är jag inte stolt över att vara socialsekreterare
fult spel och gliringar av lagen
jag förstår på ett sätt
men håller inte med på ett annat...
det är ju vi som skapat systemet
svenska staten
tingsrätt eller migrationsverk eller regering eller vad det nu är
som socialtjänsten är en del av
och då måste vi ju förhålla oss mot det på något sätt
nu tas beslut utifrån ekonomi och princip
inte utifrån vad som är bäst
eller lagligt okej egentligen
på ett sätt
känns fel
känns inte bra
men handläggare å chefer verkar vara överrens om att 'så är det så gör vi'
jag känner mig kluven
hen har så rätt i vissa saker som hen säger
den misstanke hen lyfter är sann
sekunderna innan mötet kom orden ifrån min kollega
det är svårt
ruskigt svårt
andra gången tror jag... som det inte känns riktigt rätt :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0