tankar

idag frågade morfar om jag suttit i fängelse
jag nekade och frågade vad han grundade det på
han sa att han läst i tidningen att polisen tagit mig
sen kom han på att det kanske var min syster
 
det var svårt att prata med honom idag
han pratade bara om saker som jag inte kunde göra
tex ta ut pengar ut å åka med bilen med min bil eller hans bil eller morbrors bil fixa julkort fixa julchokladaskar laga köttbullar och potatismos med saltgurka eller köpa stekt korv från svanbygrillen eller ge honom sill
saker som jag brukar göra
hade kunnat göra
om han bodde hemma
men nu bor han ju där...
och jag visste att personalen skulle komma med lagad mat snart
jag hade med hembakad mazarin och julmust
morfar åt men frågade efter smörgås
jag försökte säga att jag kunde fixa det en annan gång och att det var redan ordnat
men det var svårt att få honom att förstå
när han somnat och sedan vaknat efter några minuter och konstaterade att jag redan var tillbaka blev han förvånad
jättesvårt att föra samtal om någonting annat
det kändes ändå bra att vara där
att få träffa honom
men hemskt sorgligt att det inte är som förr
när han berättade om sina upplevelser i livet i timtal...
så oerhört tacksam för tiden vi fått tillsammans
alla dagar och timmar vi spenderat när jag pluggat
och tacksam för att han fortfarande vet vem jag är och kan säga att det är härligt att jag är där och att han älskar mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0