Evangeliet enligt Marcus (Birro):

"Nu kan det gå tio år innan en människa upplever en passion..."

"Väldigt få vågar visa ljuset och sprickorna i hur det är att vara människa"

"Alla människor är en del av Guds fantastiska skapelse
och alla människor har Gud ilagda i sig"

"Bibeln öppnade upp mitt inre heliga rum"

"Spriten var dörrhandtaget till hela världen
Även om en miljon svenskar är fast i missbruk så pratas det väldigt lite om det Och till dessa är det många andra som direkt eller indirekt drabbas
Alla missbrukare som inte slutar missbruka dör
Om du ger efter så dör du
Missbruket käkar talanger
Det spelar ingen roll hur bra du är
Var vaksam på de krafter som är i görningen
Ingen som har klassat sig själv som missbrukare kan bli helt frisk
Som missbrukare eller nykter missbrukare lever du ständigt nära döden"

"AA gav mig: Jag är inte ensam och det finns någonting som större"

"Det är nödvändigt att sätta ord på det som är hemskt för att kunna överleva"

"Det visar sig att vi är de sista som får reda på det
Att barnet troligtvis kommer att dö
Och han gör det... när han födds"

"Barnet föddes och dog tjugonde maj..."

"Stolt över att jag var far
Utan ett barn"

"Man måste tillåta sig själv att gå sönder
Men av spillrorna
Plockar Gud ihop en bit efter bit"

"Vi förlorade en son och en dotter Eller det är bättre att säga att Himlen vann en son och en dotter"

"Så jag har levt det feministiska livet på riktigt"

"Jag hann inte bygga intellektuella murar emot det övernaturliga"

"Det övernaturliga kommer om ni orkar lyssna"

"Det enda sättet att närma sig hjärtat är med ord
Läs bibeln - räkna inte ut bibeln!"

"Om inte vi som kristna tror på att Jesus är enda vägen, vem ska säga det då?"

"Chefen ringde till slut och sa att: nu är det slutskrivet om Gud (i Expressen)"

"Våga vara kristen"

"Man får den där sköna förbönskänslan i magen..."

"Vågar jag tänka tanken till slut... att jag verkligen fått det jag bett om
Gud hör bön Det är alldeles uppenbart
Det finns en kod från himlen Det finns en nyckel
Är man en idiot om man vittnar om det?
Eller är man en idiot om man inte vittnar om det?
Var lite rakare i ryggen och stoltare över att vara kristen
Och tacksam över att du lever Tack vare honom"

"Var du än befinner dig - är det din startpunkt"

"Hjärtat har ett förstånd
som förståndet inte alltid förstår"

"Jag har inte tillräckligt stor tro
för att vara ateist"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0