jag ÄLSKAR mitt jobb!

igår blev jag utskälld genom brevinkastet

fått in tre anmälningar om att moder och barn "försvunnit"
familjen hade sökts per telefon brev pling på dörren lapp i brevinkast osv
men ingen kontakt
vi åkte dit
samma sak
ingen som öppnade
plingade på
försökte lyssna genom dörren om det var någon där
pratade genom brevinkastet
ringde och försökte lyssna om signalerna hördes
pratade in telefonmeddelande vid brevinkastet
och till slut.. hörde jag viskningar inifrån
fortsatte berätta vilka vi var och vad vi ville genom brevinkastet och stoppade ner legitimationen
då kom nån!
arg och skrikande
pratandes genom brevinkastet
till slut öppnades dörren
och även om vi inte fick komma in
och de inte alls ville prata med oss
och de skrek och var arga över vad vi gjort
så kunde vi iallafall få se alla barnen och försäkra oss om att de var där
uppfunna!
otäckt möte m den ilskan och besvikelsen som kastades emot oss
men nöjd efter att ha lyckats hitta de försvunna barnen och kunna stilla de oroade i barnens närhet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0