nyktert val

idag har jag funderat ut att jag är fjärde generationens nykterist
varit på utbildning under förmiddagen på jobbat om missbruk
sju generationer tar det att bryta destruktivt leverne
missbruk psykisk ohälsa kriminalitet
hur många generationer behöver man avstå alkohol för att inte trilla dit?
även om det inte är därför jag gör det
tar avstånd ifrån alkohol
det är ju en efterhandskonstruktion
om att jag ev skulle vara i riskzonen
men det är läckert å tänka på...
fyra generationer som avstår från alkohol
min morfars mamma
min morfar
min mamma
och jag...
medan morfars mormor hade dragning för flaskan
sen på pappas sida är det väl tredje generationen tror jag...
även det läckert

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0