karaktären sonjas tankar från mari jungstedt tionde bok

direkt vid vårt första möte kände jag att det hände något speciellt mellan oss

utan att jag förstod det inledde du redan då ditt korståg i mitt inre

om jag bara hade vetat hade jag avstått från att träffa dig igen

 

förväntan, förtjusning, något som kan liknas vid en spirande förälskelse

en nyfikenhet på en annan människa, en ömsesidig attraktion

dessa känslor hade varit begravda i mig i tjugo år

 

jag hörde min egen röst

den hade en ny ton

gör vad du vill du får göra precis vad du vill med mig

och det gjorde du

 

jag har fått en annan blick sedan jag träffade dig

jag känner inte igen min blick

 

jag känner hur du rör dig i mig

jag älskar när du ligger ovanpå mig, ditt ansikte ovanför mitt

och jag ser in i dina ögon

 

kan du höra hur min kropp ropar efter dig

 

att älska med dig är komplett magi

som att komma till ett förtrollat land

 

du lämnar mig sömnlös

ser ditt ansikte framför mig

 

jag känner din andedräkt mot min kind

hör dina andetag

du har byggt bo i mig

 

min kropp är invaderad, och du är ockupationsmakten

hur kan man inta en person på detta vis

det borde inte vara tillåtet

 

vad är det för krafter du frigör i mig

jag blir rädd

en isande känsla av undergång

 

jag är fast som i en boja, en kätting som hänger om halsen

en tyngd som drar mig neråt

jag blir inte av med den

var finns trösten

 

du ska inte tro att du kan komma undan så lättvindigt

det är långtifrån över

 

jag kan inte låta dig vara

du måste komma tillbaka till mig

du måste inse att jag är din

det finns inget alternativ

 

jag vill stanna tiden när jag är hos dig, frysa stunden

inte låta livet gå vare sig framåt eller tillbaka

 

ibland ångrar jag att vi träffades

att du stökade till det så i mitt huvud

till den milda grad

 

jag vill sjunka ner i den svarta gyttjan, låta mig omslutas och försvinna

vad är det för krafter du frigör i mig

jag blir rädd

en isande känsla av undergång

 

det blödande hjärtat

det är mitt

jag blöder

hela jag blöder


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0