morning thoughts

ännu en konstig natt pga drömmar
får så konstig känsla när jag vaknar...

det låter som ett vattenfall på toaletten
är någonting trasigt?
igår lät det konstigt om vattenrören

äntligen fredag
alla mornar den här veckan har varit trötta mornar
funderar på morfar
länge sen jag var där
men jag ska ju dit nästa vecka...
har ingen koll heller på om det hänt något
det dåliga samvetet sätter in
idag ska jag skriva hela dan
och ringa
till höger och vänster...
jobbar femfredag
sen är vi bjudna på middag
imorrn blir det härlig hemmadag
ska dock planera gudstjänst...
få se om alla snö regnat bort
annars hade jag sett fram emot att premiäråka femkilometersspåret
och så ska jag se sista delen av finska serien
få se hur det går för dem

gränsen
vart går den?

en femtiosexårig proffessor som lovar sin man i begynnande demens att ta livet av honom när han inte minns någonting längre 
vilket så småning om börjar förstöra hennes liv då hon inte vill eller kan när demensens botten väl är nådd
en sextonårig med svår relation till modern som är högutbildad men frånvarande pga arbete så hon skär sig är ute på krogen med falskt pass och inleder ett kärleksförhållande med sin lärare
läraren som har fru och en sexåring som förstår mycket men dras till sextonåringens
 skörhet och intresse för hans ämne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0