behöver det verkligen gå snabbare..?

"snabbt har blivit snabbare" proklamerar hamburgerkedjan max när de går ut med sin nya satsning expressappen
med appen kan man beställa och betala burgaren hemma
och sen kan man bara gå och hämta maten
okej visst en go ide i dessa app-tider..
men behöver det verkligen gå snabbare?
är det ett giltigt argument?
om allting hela tiden ska gå snabbare och snabbare
kommer vi få mer tid då? kommer vi vara mindre stressade?
jag ställer mig ytterst tveksam till det
snarare tror jag det ökar på stress och oro i kropp och själ
vi behöver snarare bli bättre på att saker får ta tid och det gör ingenting
och att göra en sak i taget
och vara i nuet
det är lösningen
det kommer hjälpa oss framåt..
jag är inte där än
men jag borde vara..
och har lyckats med en del för att komma dit

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0