hur länge ska man spara någonting av nostalgiska skäl?

jag har en låda i lådan i badrummet
med gamla saker...
smycken hårspännen pins
lådan har följt med från ugglebo till herrljunga till herrljunga II till gävle till gävle II
ska den även följa med till okänt nytt boende?
eller har vi nåt vägs ände?
nu har jag köpt på sig så mkt schampoo att den lilla lådan iaf inte får plats i den större  lådan i badrummet
och då står jag inför beslutet
kasta
eller hitta en ny plats för den...

och det tar emot
att kasta saker, om än simpla, som väcker minnen och talar om livet
mitt liv
det liv som varit

jag avvaktar helt enkelt...
och låter den stå kvar på tvättmaskinen så länge...
tills jag är redo för att ta beslut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0