indian summers

det var precis en sån serie jag tycker om
dåtid
snyggt gjord
bra spelat
intriger
ful spel
spänning

men inte en serie jag mår bra av..
lämnar mig med en sur eftersmak
på livet
på människor...

precis som imorse när jag lyssnade på p3 dokumentär om vibeholmskandalen
när vi exprimenterade kallblodigt på "sinnesslöa" som det ju hette då
människor med utvecklingsstörning
men som inte räknades som människor då
på trettiotalet!
och eftersom de inte hade några känslor och inte kunde känna smärta (!?) var det okej att totalförstöra deras tänder med gosaker i experimentiellt syfte
vi har de att tacka för vår goda tandhälsa i dag och utbredda tandvård
men fruktansvärt hemskt att lyssna till

allt förstår man inte
allt går inte att hantera
men usch å fy vilken bitter svank jag verkat hamna i
nu när det är fredg och allt
helt sjukt va tiden går fort
redan helg
igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0