jag vaknade vid fem
vände mig om somnade om och vaknade igen bid väckningen kvart över sex
i en dröm
mardröm
där jag höll mig undan från vargar

jag och ami (gråhunden) var ute och gick vid tredje kurvan innan uggelbo
när vi stötte på vargar
som gick uppe i skogen mot öst
jag och ami gjorde oss små och gömde oss
och såg skrämt på varje stor mörk varg i flocken som gick förbi
men det var en vit unghund där också
lennarts
som inte förstod bättre än att vara nyfiken och vilja interagera med vargarna
jag tog upp ami i famnen gick in i skogen till väst och försökte ta mig längre från vargarna
lämna unghunden åt sitt öde
en av vargarna pratade till den
och sa något i stil med att de inte hade tid med att döda den men skulle skada den märka den för att den inte visade respekt
jag försökte komma undan med ami i famnen medan vargen närmade sig unghunden åt samma håll som oss
när jag lyckata ta mig genom skogen med ami i famnen till kurvan vid "indianstigen" stod där ett jakthus som jag kunde ta mig in i som skydd
faktiskt så fick jag hjälp med att även få in unghunden innan vargen skadat henne
och det fördömdes att hon varken hade märkning eller halsband
men jag trodde det var lennarts hund och att pappa kände igen den
de andra menade dock att utan märkning eller halsband skulle det vara svårt att underrätta ägaren om hon blivit skadad eller dött
i huset fanns konstigt nog en BK kompis (som inte alls har med jakt eller Uggelbo att göra eller som jag tänkt på på länge)
(i början när vargarna kom och vi gömde oss var en annan BK kompis med och gömde sig som jag träffade igår senast och tänkt på under gårdagskvällen)

konstigt hur drömmar fungerar
läskigt att vakna i en mardröm som är så nära och verklighetstrogen
men ändå helt udda
då ami inte finns sedan länge
vargar inte pratar människospråk
och människor och hus var i fel sammanhang

och varför vargar?
inte tänkt en tanke på vargar på evigheter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0