gårdagens predikan: sökande efter identitet

Hur tittar du på dig själv i spegeln?
Tittar du ofta efter fel och brister som du sedan åtgärdar ..?

Vem är du?
Vem är jag?

Vårt sökande efter identitet är ett livslångt projekt

Är jag Guds egen ögonsten - vad betyder det i så fall?

Gud älskar oss i vårt mänskliga
Vi lever för att Gud andas liv i oss
"Guds ande skapade min Den väldiges andedräkt ger mig liv" Job 33:4

På bl sociala medier uppvisas bilden av mig som jag väljer att andra får ta del av
Vi lever med glapp i våra liv mellan den vi vill vara och den vi egentligen är

"Du kom med ett svar på de böner som jag i tysthet hade bett
Och jag var en av dina förlorade söner som getts sig av och vilseletts
När allt verkade över och förlorat så stod du där
När jag famlade i mörker visade du mig vem du är" - MichaelJohnsson

Vi tänker ofta att vi vill vara någonting som vi inte är

Men Gud älskar oss som vi är
Med våra fel och brister
Samtidigt som han vill hjälpa oss
Vara "godare" och agera "bättre"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0