varning för känsliga läsare

jag har varit på flykt inatt
flydde för mitt liv
var uppe på ett berg/skogskulle som jag varit på förut i en dröm för länge sen
med en sjö nedanför
klangberget trornjag det kallades
den hör gången flydde jag
som man
undan min bror
som ville döda mig
tog mig ner för berget genom skogen
försökte gömma mig
lyckades inte så fortsatte ut i sjön
en grund sjö
träffade på ett annat sällskap i vattnet längst bort från berget närmast vägen
gömde mig med de undan en utbukning som en liten liten grotta
han hittade mig
sen dränkte någon av oss den andra
vet inte om jag blev dränkt eller om jag dränkte
ångrade mig efteråt och försökte få liv i honom igen
bar honom upp på land in i skogen på andra sidan vägen
gick på stigen och tryckte på bröstet för att få upp vattnet ur honom
lyckades och han hostade upp vattnet
sen...? vet inte... vet inte vad som hände sen

mindes först ingenting av vad jag drömt
bara att jag drömt
sen kom det tillbaka

så läskigt
så oerhört läskigt
varför drömmer jag sådant?
lämnar en obehagskänsla inom mig...
och bara det att jag vet att jag drömt om samma berg förut
där det finns ett hus
där jag varit med om andra konstiga saker förut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0